Je ChatGPT jen prázdný humbuk, nebo zásadní inovace?
Dnes už je možná k „rozhovoru” zajímavějším společníkem než většina lidí. Jak ChatGPT ovlivní vzdělávání, HR či inovace? Koho dokáže nahradit v marketingu? V rámci naší nové platformy Innovation Talks pořádáme debatu, která bude zaměřená na tyto a spoustu dalších souvisejících otázek a témat.
„Pojďme si to přiznat: když jste zvídaví a umíte se ptát, GPT4 je pro vás už dnes v chatu mnohem zajímavější společník než valná většina lidí. Síla kolektivního poznání, které Open AI začíná umět neuvěřitelně dobře používat, je zcela odzbrojující. Celé mi to přijde fantaskně krásné. Kdo by ještě před rokem čekal, co vše může vzejít z velkých jazykových modelů a trochy statistiky,” ptá se Václav Dejčmar, spolumajitel RSJ a filantrop, který bude jedním ze čtyř řečníků první debaty, jež na téma ChatGPT proběhne ve čtvrtek 30. března v rámci naší platformy Innovation Talks.
Zakázat, či podporovat?
Senta Čermáková, ředitelka pro inovace v Deloitte a lektorka ELAI, by během diskuze ráda otevřela především jedno téma, které považuje za mimořádně důležité: jak se dívat na AI nástroje ve vzdělávání. Není to podle ní „jen” filosofická otázka, ale navýsost praktická. „Učím v programu CEMS na VŠE zahraniční studenty, a letos jsme řešili, jak se při zkouškách postavit k používání ChatGPT studenty. Běžné internetové nástroje a služby jsou povolené. Ale co využití AI? Je zjevné, že při absolvování zkoušky představuje významnou pomoc. Navíc ji nelze ‚odhalit‘ běžnými nástroji, které řeší například plagiátorství,” říká Senta Čermáková. A ptá se, jestli bychom měli AI zakázat, a její využívání postihovat. Anebo ji naopak podporovat, protože představuje užitečný nástroj, který bude byznysově i společensky významným trendem nejbližší budoucnosti? „Já svou odpověď znám, a zajímá mě, co na to ostatní,” dodává.
Nejnovější trendy v AI a jejich dopady
Podle dalšího řečníka, Jana Tyla, vývojáře a CEO Alpha Industries, se mj. dozvíte:
- Jaké jsou nejnovější vývojové trendy v oblasti AI a jejich dopady na vzdělávání, HR a inovace,
- jak tyto pokročilé modely mohou zlepšit komunikaci a spolupráci ve vaší organizaci a jak mohou pomoci vytvářet nové a inovativní produkty a služby,
- jak vypadají nejnovější výzkumné výsledky Alpha Industries, které ukazují, jak tyto modely lze využít k řešení konkrétních problémů ve vašem podnikání atd.
Koho umělá inteligence nahradí v marketingu
Zaměříme se i na to, jak možnosti současné umělé inteligence ovlivní oblast marketingu. Podle Ivany Karhanové, ředitelky marketingu Adastra Digital, která na naší debatě 30. března rovněž vystoupí, umožní ChatGPT vytvářet spoustu obsahu rychle a levně. „Už teď ho po internetu obrovské množství koluje, stačí jen kopírovat, což spoustu copywriterů dělá,” říká Ivana Karhanová. A koho podle ní v marketingu dokáže AI nahradit a koho ne? „Klíčem bude schopnost dát dobré zadání. Kdo umí definovat precizně výsledek, sakra dobře rozumí tomu, co dělá a proč to dělá. A pro toho bude AI pomocník. Ti ostatní budou nahrazeni,” myslí si šéfka marketingu v Adastra Digital.
Sledujte diskuzi online!
První díl našeho seriálu diskuzních setkání o důležitých a zajímavých tématech ze světa inovací, který jsme nazvali Innovation Talks, se uskuteční ve čtvrtek 30. března, začínáme v 19.00. Jak už zaznělo výše, debata bude zaměřena na problematiku ChatGPT, konkrétně na možnosti jeho praktického využití a možné dopady na naše pracovní i soukromé životy.
V debatě vystoupí:
- Václav Dejčmar, spolumajitel RSJ a filantrop,
- Jan Tyl, vývojář a CEO Alpha Industries,
- Senta Čermáková, ředitelka pro inovace v Deloitte a lektorka ELAI,
- Ivana Karhanová, ředitelka marketingu Adastra Digital.
Budeme moc rádi, když se k nám online přidáte i vy. Živé vysílání si můžete naladit ve čtvrtek 30. března v 19. 00 na sociálních sítích Týdne inovací ČR:
Těšíme se na online setkání s vámi.