ELAI ELAI
  • Workshopy a akce
  • Školení pro firmy
  • Lektoři a inspirativní řečníci
  • Týden inovací ČR
  • Digitální transformace
  • O nás
  • ELAI news
  • Kontakt
  • Přihlásit
    • Košík
  • Vzdělávací programy
  • Kalendář událostí
  • Košík
  • Účet
  • 0
  • Workshopy a akce
  • Školení pro firmy
  • Lektoři a inspirativní řečníci
  • Týden inovací ČR
  • Digitální transformace
  • O nás
  • ELAI news
  • Kontakt
  • Přihlásit
    • Košík
  • Vzdělávací programy
  • Kalendář událostí
  • Košík
  • Účet
  • 0
  • Domů
  • ELAI NEWS
  • Už víte, jak svou firmu či tým připravit na „nový normál“?

Už víte, jak svou firmu či tým připravit na „nový normál“?

26 Úno

Už víte, jak svou firmu či tým připravit na „nový normál“?

  • Od Martin Zika

Odborníci na byznysové vzdělávání napříč celým světem se shodují: pro úspěch v post-covidovém světě, a to jak individuální, tak firemní, raketově poroste význam tzv. soft skills.

Je jasné, že představy o tom, jak bude svět vypadat po koronaviru, obsahují zatím spoustu neznámých. Jedna věc je ale téměř jistá: život se nevrátí k tomu, co jsme znali. Což nemusí být nutně na škodu. V každém případě představitelé institucí, které se zaměřují na byznysové vzdělávání, jsou přesvědčeni o tom, že pro dosažení úspěchu v „novém normálu“ je třeba začít něco dělat.

Prim budou hrát měkké dovednosti

Jak tedy na to, aby členové pracovních týmů dokázali vaše firmy i v rychle se měnícím prostředí posouvat dál a také aby jednotlivci byli schopni uspět na tvrdě konkurenčním trhu práce? Vloni publikovaná analýza Deloitte Access Economics předpokládá, že do roku 2030 budou dvě třetiny všech pracovních míst tvořit povolání z velké části postavená na skvěle zvládnutých tzv. měkkých dovednostech. Ale podobný názor zdaleka nezaznívá jen ze společnosti Delloitte.

Už v roce 2017 studie McKinsey Global Institute odhadovala, že 14 procent celosvětové pracovní síly bude nutné rekvalifikovat kompletně a 40 procent částečně, aby tito lidé mohli zůstat na svých pozicích. Až až 70 procent amerických a evropských vedoucích pracovníků pak hovořilo o potřebě významné rekvalifikace do roku 2020. A opět – shoda panuje na tom, že prim přitom budou hrát tzv. soft skills, proto je jejich rozvoj a posílení klíčové.

Leadership, kreativita, kritické myšlení…

Pokud si kladete otázku které dovednosti konkrétně budou v příštím světě ty nejdůležitější, stačí si přečíst několik článků z pera těch, kdo se problematikou profesně zabývají. V jejich textech totiž zaznívá prakticky tytéž. Často zmiňují například leadership. Ale nejen v původním, úzce vymezeném smyslu. Nejde totiž zdaleka jen o supervizi a vedené ostatních. Dobrý leadership znamená také správnou komunikaci o vaší strategii a vizi, schopnost povzbuzení ostatních a přijetí zpětné vazby od kolegů i nadřízených. Uvědomovat si sám sebe a nést za své činy a jednání odpovědnost je obzvláště důležité v těchto náročných dobách.

Prakticky nikdo neopomene zdůraznit nezbytnost kritického myšlení. Pro zajímavost – z průzkumu společnosti Society for Human Resource Management (SHRM) vyplynulo, že 37 procent zaměstnavatelů považuje schopnost řešení problémů a kritické myšlení za nejvíce chybějící měkké dovednosti mezi top uchazeči. V době, kdy je prodírání se houštinou falešných zpráv každodenním bojem, je naprosto zásadní být objektivním vyhodnocování informací schopen myslet jasně a racionálně. Jen tak je možné dělat skutečně kvalifikovaná rozhodnutí. A přitom se nelze obejít bez kritického myšlení.

Kreativita a schopnost inovativního myšlení je dnes považována prakticky za samozřejmost. Už jen proto, že firmy jsou v těchto náročných časech často nuceny dramaticky měnit obchodní strategie. Nic jiného jim ani nezbývá, pokud chtějí uspokojit aktuální potřebu. A bez kreativity nebudou schopné to dělat dostatečně rychle.

Dobrá zpráva: Dá se to naučit

Jestli se vám některé z těchto či dalších důležitých dovedností nedostává, nezoufejte. Dají se totiž vytrénovat. Pokud tedy potřebujete své soft skills zdokonalit, ať už vy osobně nebo kolegové ve vaší firmě, neváhejte využít unikátních workshopů ELAI. Jsou silně prakticky zaměřené a vedou je špičkové osobnosti se zkušenostmi z mezinárodního byznysu a dalších oborů.

Vyzbrojíme vás pro úspěch v „novém normálu“ například v těchto oblastech měkkých dovedností:

  • Inovační leadership,
  • Kreativní myšlení,
  • Kritické myšlení,
  • Leadership v praxi,
  • Inovativní myšlení,
  • Digitální transformace ad.

Připravili jsme také nový formát pro firmy. Jedná se o hodinové online přednášky našich lektorů na aktuální témata se zaměřením na budoucí vývoj, po kterých následuje zhruba půlhodinová debata. Můžete si takto společně se svými promluvit například s úspěšným ekonomem a filozofem Tomášem Sedláčkem o tom, jak bude svět vypadat po koroně, jak nás ovlivňuje masové stěhování lidského vědomí na internet atd. Anebo třeba s předním epidemiologem Petrem Smejkalem o covidových mýtech a faktech a o tom, co nás čeká v příštích dekádách. V případě zájmu či jakýchkoli dotazů se na nás neváhejte obrátit.

Photo by Annie Spratt on Unsplash

Kontaktujte nás

+420 774 426 062

info@elai.cz

Národní 364/39
110 00 Praha 1 – Staré Město

Důležité odkazy

  • Workshopy a akce
  • Lektoři a inspirativní řečníci
  • Reference
  • Pro firmy
  • Týden inovací

Zůstaňme v kontaktu

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Proudly.czProudly

Odebírejte náš newsletter

Každý měsíc Vám zašleme novinky z oblasti inovativního vzdělávání, přehled našich nejbližších workshopů, pozvánky na naše speciální události a tipy našich lektorů. Zůstaňte s námi v pravidelném kontaktu!

Copyright © 2018 European Leadership & Academic Institute s.r.o. (ELAI)

  • Workshopy a akce
  • Pro firmy
  • Vzdělávací programy
  • Týden inovací ČR
  • Digitální transformace
  • ELAI NEWS
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Obchodní podmínky

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.SouhlasímZásady ochrany osobních údajů